Købsvilkår
1. Køb & bestilling
Ved bestilling indgås en aftale om køb først, når Batteriekspert har bekræftet bestillingen ved en ordrebekræftelse via e-mail. Ordrebekræftelsen genereres automatisk af Batterieksperts database uden manuelt tilsyn. Ved eventuelle fejl i f.eks. prisangivelser, leveringstid eller lign, forbeholder vi os retten til at rette dette efterfølgende.
For at din bestilling kan godkendes, skal du være fyldt mindst 18 år.
Batteriekspert tager forbehold for eventuelle trykfejl. Alt billedinformation skal ses som illustrationer og kan heller ikke garanteres at gengive varens præcise udseende og beskaffenhed.
2. Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og skrives med præfikset "kr" i webshoppen. I priserne er moms på 25% inkluderet. Ved bekræftet bestilling kan priserne kun ændres af omstændigheder, som Batteriekspert ikke har kontrol over, f.eks. væsentligt ændrede råvarepriser, valutaforandringer eller ændret moms.
Til toppen3. Levering & Fragt
Fragtomkostninger
FVi leverer fragtfrit ved ordrer over 399 kr, ellers er prisen 59 kr. Undtaget er batterier til høreapparater, hvor fragtprisen er 49 kr. I kassen vil du kunne se fragtprisen inden dit køb.
Leveringstid
Den normale leveringstid er ca. 1-3 arbejdsdage på lagervarer. I højsæsonen kan det tage lidt længere tid, op til 3-5 arbejdsdage.
Varer, der ikke er på lager, men som skal bestilles fra leverandøren, har en længere leveringstid. Du finder information om den aktuelle lagerstatus for hvert produkt på vores hjemmeside.
Vi kan ikke tilbyde kompensation på grund af leveringsforsinkelser. Hvis nogle af de produkter, du har bestilt, har en væsentligt længere leveringstid end øvrige produkter i din ordre, kan vi i visse tilfælde dele din ordre i flere forsendelser. Som kunde behøver du dog aldrig betale mere end den oprindelige fragtpris.
Bemærk venligst, at vi ikke leverer til Grønland og Færøerne.
Leveringsmetoder & ansvar
Vi tilbyder følgende leveringsmetoder:
Brev/Fragtbrev – For ordrer med en mindre vægt og volumen. Din ordre leveres direkte til din postkasse. Hvis pakken er for stor, vil postbuddet enten ringe på hos dig eller efterlade en advisering, så du kan afhente pakken hos nærmeste udleveringssted.Postpakke – Din ordre leveres til det nærmeste udleveringssted. Du modtager en besked via enten SMS eller advisering. Vi anbefaler, at du udfylder dit mobilnummer ved kassen for den kortest mulige leveringstid. For at kunne indløse pakken skal du medbringe gyldigt billed-ID. En postpakke bliver liggende hos udleveringsstedet i 7 dage fra ankomstdatoen.
Vi tager ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser, der er forårsaget af speditøren.
Transportrisiko
Vi afholder transportrisikoen, dvs. risikoen for, at varen bliver beskadiget eller bortkommer under transporten fra vores lager til dig. Du afholder risikoen ved en eventuel retur til os.
Leveringsforsinkelse
Hvis der opstår en leveringsforsinkelse, giver vi dig besked via e-mail. Du som kunde har altid ret til at ophæve købet ved leveringsforsinkelser. Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at fuldføre din bestilling. Der kan dog opstå situationer, hvor det er umuligt at fuldføre bestillingen, f.eks. hvis vores leverandør ikke kan opfylde sine forpligtelser overfor os. Vi forbeholder os retten til at fraskrive os erstatning til kunden i forbindelse med leveringsforsinkelser.
Til toppen4. Betalingsmetoder
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtigste betalingsmuligheder i én løsning – vælg mellem Vipps, kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighederne kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmetode du ønsker at bruge i kassen, før du bekræfter købet. Vælger du at betale med kort, MobilePay eller direkte bankbetaling, reserveres kun beløbet. Beløbet trækkes først, når din bestilling er afsendt, og du har modtaget en leveringsbekræftelse.
Afgifter
Batterieksperts priser er angivet inkl. moms. Gebyrer for fragt kommer oveni. Ingen øvrige skatter eller gebyrer pålægges ved bestilling inden for Danmarks grænser.
Tilbagebetalinger
En eventuel tilbagebetaling sker til din konto. Tilbagebetalingen sker inden 14 arbejdsdage fra vi har modtaget og godkendt din retur.
Du kan vælge mellem følgende betalingsalternativer:
Walley Checkout (business to customer - B2C)
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmuligheder i én og samme løsning. Vælg mellem MobilePay, direkte bank- og kortbetaling, faktura- eller delbetaling (betalingsalternativer kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmåde du vil benytte i kassen, inden du bekræfter købet.
Faktura- eller delbetaling indebærer, at du modtager varerne, inden du betaler. Du kan derefter vælge enten at betale hele beløbet på én gang eller dele det op i mindre betalinger. Forfaldsdatoen kan være forskellig og fremgår på den faktura eller delbetalingsadvisering, som sendes til dig. Leveringsmetoden samt eventuelle gebyrer, som kommer oveni, vises i kassen, inden du bekræfter købet. Et kredittjek foretages, hvilket i visse tilfælde indebærer, at der indhentes kreditoplysninger. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres et rykkergebyr samt morarente. Fuldstændige vilkår for Walley kan du finde her Vilkår og SECCI.
På my.walley.dk kan du se alle dine fakturaer fra Walley.
Walley Checkout (business to business - B2B)
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmuligheder i én og samme løsning. Vælg mellem kortbetaling, faktura- eller delbetaling (betalingsalternativer kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmåde du vil benytte i kassen, inden du bekræfter købet.
Faktura- eller delbetaling indebærer, at du modtager varerne, inden du betaler. Forfaldsdatoen kan være forskellig og fremgår på den faktura, som sendes til virksomheden. Leveringsmetode samt eventuelle gebyrer, som kommer oveni, vises i kassen, inden du bekræfter købet. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres et rykkergebyr samt morarente. Fuldstændige vilkår for Walley kan du finde her: Vilkår.
Kortbetaling (VISA/Mastercard)
Dette betalingsalternativ er gratis og sikkert.
Betalingssiderne er sikkerhedsbeskyttet med krypterede SSL-sider og certificeret af Geotrust, 3D Secure. Kortinformationen behandles således sikkert og fortroligt. Dine kortoplysninger formidles direkte til din bank via sikre links og gemmes aldrig hos os. Betalingssystemet håndteres af DIBS. DIBS er ansvarlig for, at alle betalingsoplysninger håndteres i henhold til gældende PCI-standard (læs her mere om, hvad PCI DSS indbefatter).
Uafhentede pakker/forkert angivet adresse
Store pakker ligger på udleveringsstedet i 14 dage, før de returneres til os. Ved uafhentede pakker, som returneres til os, opkræves der et gebyr på 250 kr. inkl. moms for dækning af Spares Nordic AB’s transport- og administrationsomkostninger. Uafhentede pakker er ikke dækket af fortrydelsesretten. Hvis vi får forsendelsen returneret grundet ukendt adresse, eller fordi du er fraflyttet adressen, opkræver vi 59 kr for at dække administrationsomkostningerne.
5. Fortrydelsesret
Hos Batteriekspert følger vi den danske købelov. I henhold til Købeloven har du som kunde fuld
returret i 14 dage, når du modtager din vare, og du behøver ikke at angive nogen specifik
returårsag. Vi ser dog gerne, at du bliver fuldt ud tilfreds, og vi giver dig derfor 30 dages returret
(åbent køb). Du kan returnere din vare, hvis den er i oprindelig stand. For mange af vores
produkter (batterier) gælder det, at emballagen ikke må være brudt, da batterierne dermed
påbegynder deres livscyklus. Opladerne kan imidlertid undersøges og testes, hvis du blot er
forsigtig.
Som kunde hæfter du selv for returfragten, hvis du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret. I
forbindelse med din retur skal du vedlægge din faktura eller en anden form for
dokumentation, der bekræfter, at du har købt din vare hos os.
Vær opmærksom på, at alle returforsendelser skal sendes til vores lager i Malmø.
Det er vigtigt, at du anvender den originale emballage; undgå at dække den med tape. Er den
originale emballage ødelagt, eller er produktet åbenlyst beskadiget, vil der ske en
prisnedsættelse på minimum 30% af produktets værdi, når købssummen refunderes. Genkøb
kan desuden nægtes grundet væsentlige skader.
6. Reklamation
I henhold til Købeloven har du som kunde 2 års reklamationsret, efter du har modtaget varen. Batteriekspert implementerer Købelovens reklamationsret i praksis og tilbyder desuden 1 års garanti.
Batteriekspert kontrollerer hver forsendelse, inden den forlader vores lager. . Skulle varen alligevel være beskadiget eller defekt, når du modtager den, vil vi udbedre fejlen uden ekstra omkostninger.
Har vi leveret en forkert vare, eller har vi bekræftet, at varen er fejlbehæftet, fremsender vi naturligvis en ny vare.
Ved en gyldig retur betaler vi hos Batteriekspert returfragten. Hvis du har bestilt flere varer end dén, du har returneret, refunderer vi dog ikke hele fragtbeløbet.
Vi følger anbefalingerne fra det danske Forbrugerklagenævn i tilfælde af en eventuel tvist.
Bemærk, at Batteriekspert ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Til toppen7. Miljøansvar
Hvis du handler via internettet, kan du sende en e-mail til info@batteriekspert.dk, hvor du angiver dit ordrenummer på din nye bestilling samt oplyser, at du ønsker at sende et "Elskrot-produkt" til os.
Husk, at brugte batterier skal afleveres på særligt angivne pladser på din lokale genbrugsstation.
Til toppen8. Personoplysninger
Batteriekspert vil ikke videregive dine personoplysninger til tredjeparter. Ønsker du at modtage vores nyhedsbrev, vil vi sende dig information og produktudbud via e-mail. Dette kan nemt frameldes via det aktuelle nyhedsbrev eller ved at kontakte vores kundeservice.
I henhold til Persondataloven har du ret til at få den information, vi har registreret om dig. Hvis oplysningerne er forkerte, ufuldstændige eller irrelevante, kan du kræve, at de rettes eller fjernes. Kontakt i så fald vores kundeservice.
9. Garanti
Batteriekspert sælger alle produkter med 1 års garanti. Produktgarantien dækker funktionsfejl, der måtte opstå i garantiperioden. Din faktura fungerer som dit garantibevis og medfølger forsendelsen. Opbevar dette omhyggeligt, da dokumentet er nødvendigt ved brug af garanti og reklamationsret.
Til toppen10. Øvrigt om vores produkter
Alle vores produkter er beregnet til brug i Danmark, medmindre andet er angivet. Hvis produktet kræver en manual for brug, er denne på dansk.
Til toppen11. Leveringsforsinkelser
Hvis der opstår forsinkelser med din levering, meddeler vi dig dette via e-mail. Som kunde har du altid ret til at fortryde købet i forbindelse med forsinkelser i leveringen. Vi vil gøre alt, hvad der står i vores magt for at fuldføre din bestilling. Der kan dog opstå tilfælde, hvor det er umuligt at fuldføre bestillingen, eksempelvis hvis vores leverandør ikke kan fuldføre sin forpligtigelse til os. Vi forbeholder os retten til at frasige os fra kompensation til kunden, når det gælder leveringsforsinkelser.
Til toppen12. Force Majeure
Et aftalebrud er gyldigt, hvis en aftalebestemt handling bliver forhindret af omstændigheder, som ligger uden for partens kontrol, og som vedkommende med al rimelighed ikke ville kunne forventes at have regnet med eller taget i betragtning på tidspunktet for aftalens indgåelse, og hvis konsekvenser vedkommende ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet. Eksempler herpå kunne være, men ikke nødvendigvis begrænset til; krigshandlinger, naturkatastrofer, strejke, trafikulykker, vejrlig og brand.
Hvis forhindringen kun er midlertidig, er aftalebruddet gyldigt i så lang tid, som det er rimeligt med hensyn til forhindringens konsekvenser for partens muligheder for at opfylde aftalebestemmelsen.
Batteriekspert (Spares Nordic AB) er ikke ansvarlig for meromkostninger som følge af forsinkede leveringer.
Til toppen13. Kontaktoplysningerd
Spares Nordic AB
Järnyxegatan 17
213 75 Malmø
CVR-nummer: 556768-9350
Momsnummer: SE556768935001
Tel: 035-777 07 66
E-mail: info@batteriekspert.dk